Onze garanties
Wettelijke en commerciële garantie
Commerciële garantie
Butterfly is zeer specifiek in zijn after-sales service en luistert graag naar de verzoeken van zijn klanten. Afhankelijk van het merk zijn de garantietermijnen en reparatiemogelijkheden verschillend, maar er wordt alles aan gedaan om u tevreden te stellen.
De commerciële garantie is niet verplicht: deze kan worden afgegeven door de eindverkoper of door de fabrikant.
Wettelijke garantie
De wettelijke garantie bedraagt 2 jaar en is van toepassing op elk gebrek aan overeenstemming van de door u gekochte goederen, dat wil zeggen wanneer:
- de kenmerken van uw aankoop komen niet overeen met die van het gepresenteerde model (bijvoorbeeld: u heeft een blauwe broek besteld, maar deze in het rood ontvangen);
- de kwaliteit en dienstverlening voldoen niet aan de verwachtingen die u had en die de verkoper of fabrikant heeft gewekt (bijvoorbeeld: u heeft een kasjmier trui gekocht maar deze blijkt polyester te zijn);
- u het product niet kunt gebruiken voor het normaal bedoelde gebruik of voor de specifieke functies waar u om heeft gevraagd en die de verkoper heeft geaccepteerd (bijvoorbeeld: u heeft een stomer gekocht die niet stoomt).
Mocht u een probleem tegenkomen met uw product, meld dit dan zo snel mogelijk, zodat het net zo snel verholpen kan worden.
Als het defect zich 6 maanden na aankoop voordoet, moet u bewijzen dat het vanaf het begin aanwezig was en dus een fabricagefout is.
Indien de reparatie of omruiling niet zonder grote hinder voor u kan plaatsvinden of indien dit binnen een redelijke termijn niet mogelijk blijkt, kunt u restitutie van uw aankoop of een prijsverlaging eisen.